• Grudzień- kolacja wigilijna

22.12.2017

w Krasnalowie odbyła się uroczysta kolacja wigilijna, dzieci wspólnie ze swoimi ciociami zasiadły do stołu, gdzie w świąteczną atmosferę wprawiły nas kolędy. Zajadaliśmy się pierogami i innymi smakołykami przyniesionymi przez...

• Grudzień- Jasełka

19.12.2017

Boże Narodzenie to czas, gdy wszyscy spotykamy się w gronie rodzinnym. My z okazji nadchodzących świąt uroczyście zaprosiliśmy naszych rodziców i bliskich do przedszkola. Dzieci przygotowały dla nich świąteczne  występy,...

• Grudzień- warsztaty świąteczne

16.12.2017

W całym przedszkolu wielkie szykowanie do świąt, wszystkie grupy i te najstarsze i te najmłodsze przygotowują ze swoimi ciociami przepiękne ozdoby i dekoracje świąteczne. Z pewnością będą one miały zaszczytne miejsce na domowej...

• Grudzień- warsztaty : Mongolska Jurta

14.12.2017

Wspólnie z panem Marcinem, naszym podróżnikiem budowaliśmy prawdziwą  Jurtę mongolską. Dowiedzieliśmy się jak wygląda jak, i jak go wydoić. Oglądaliśmy mongolskie rekwizyty (kalendarze, ubrania). Poznaliśmy...

• Grudzień - dzień pomarańczy

08.12.2017

Kolejny zdrowy dzień w przedszkolu. Dzisiaj wszyscy ubraliśmy się na pomarańczowo bo świętowaliśmy Dzień Pomarańczy. Obejrzeliśmy teatrzyk o księżniczce Alince i rycerzu Witaminku. Poruszyliśmy oczywiście kwestię wartości...

• Grudzień- WYCIECZKA DO MUZEUM NARODOWEGO

07.12.2017

Dzieci miały okazję wybrać się do Muzeum Narodowego i podziwiały 400letnie obrazy , na których ukryły się różne zwierzęta, latające, pełzające i skaczące. W czasie spotkania wyszukiwały obrazów, na...

• Grudzień- WYCIECZKA DO MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK

06.12.2017

Dzieci miały okazję zobaczyć ponad 120 historycznych domków, sklepików i pokoi dla lalek, unikatową kolekcję zabawek sakralnych. Dzieci były zachwycone dziesiątkami uroczych wnętrz oraz tysiącem maleńkich drobiazgów...

• Grudzień- Mikołajki

05.12.2017

Wszystkie dzieci kochają Świętego Mikołaja, dziś świętowaliśmy jego imieniny. Z tej okazji dzieci przyszły ubrane na czerwono, a ciocie zadbały o to, żeby ten dzień był wyjątkowy.  Odbyło się mnóstwo zabaw ruchowych,...

• Grudzień- Barbórka

04.12.2017

Barbórka to święto wszystkich górników, o tym z pewnością wiedzą wszystkie nasze przedszkolaki. Dzieci uświadomiły sobie jak ważna i ciężka jest praca górników. Obejrzeliśmy teatrzyk „O...

• Listopad- Bal Andrzejkowy

30.11.2017

Dziewczynki w sukniach, chłopcy z krawatami – w Krasnalkowie odbył się Bal Andrzejkowy. Były wróżby z butami, lanie wosku przez dziurkę od klucza, przekłuwanie serca z papieru, wróżby z butelką, sprawdzaliśmy też...

• Listopad- Dzień Pluszowego Misia

24.11.2017

Mały, duży, bury, kolorowy, milutki, z kokardką czy w kubraczku... Każdy posiada bądź posiadał własnego ulubionego misia pluszowego. Dziś obchodzilismy jego święto- to jeden z najwspanialszych dni w przedszkolu

• Listopad- Dzień Marchewki

17.11.2017

„Na marchewki urodziny” całe Krasnalkowo przyszło ubrane na pomarańczowo. Zgłębiliśmy wiedzę na temat wartości odżywczych kolejnego warzywa. Były marchewkowe konkursy, quizy, zagadki, zadania sportowe, tańće przy muzyce i...

dowiedz się więcej

• Listopad- Warsztaty podróżnicze „Przyprawy z przedszkolnej manufaktury”

16.11.2017

Listopadowe warsztaty dotyczyły egzotycznych przypraw. Mogliśmy zobaczyć i dotknąć różne rodzaje soli, o różnych kolorach i różnym pochodzeniu. Poznaliśmy ok.20 rodzajów przypraw, wąchaliśmy pieprz, chili,...

• Listapad- Przedstawienie\' Balonem dookoła świata\'

13.11.2017

Profesor Tutka wyrusza na poszukiwania deszczu, który gdzieś czmychnął. W podróży towarzyszą mu Jagódka – jego siostrzenica, oraz jej wynalazek – Wszystkowiedzący Komputer Gadający 01. Wyruszają...

• Listopad-Apel z okazji Święta Niepodległości

10.11.2017

Jak co roku odbył się uroczysty Apel z okazji Święta  Niepodległości. Ciocie przygotowały prawdziwą lekcję historii i patriotyzmy. Wszystkie dzieci były ubrane na galowo i pęknie odśpiewały Hymn Polski, natomiast Zerówka...

• Listopad- Dzień Postaci z Bajek

07.11.2017

Bajki odgrywają istotną rolę w życiu każdego dziecka, dlatego też w poniedziałek przenieśliśmy się w świat baśni. Opowiedzieliśmy o swoim ulubionym bohaterze, rozwiązaliśmy zagadki, pomogliśmy naszym bohaterom odnaleźć ich...

• Listopad- WYCIECZKA DO ŁAZIENEK KRÓLEWSKICH

06.11.2017

Dziś wybraliśmy się z dziećmi na lekcję pt "Leśny detektyw- czy znasz te drzewa". Pan przewodnik opowiadał nam mnóstwo ciekawostek na temat drzew, które występują w Parku. Poznaliśmy różne gastunki drzew, o...

• Październik- WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK

25.10.2017

Krasnale i Zerówka wybrały się na wycieczkę o Fabryki Bombek. Zwiedzanie rozpoczęli od oglądania ekspozycji przepięknych, kolorowych i bogato zdobionych bombek. Zapoznaliśmy się z etapami powstawania choinkowych świecidełek oraz...

• Październik- Warsztaty podróżnicze \' Kraina Wschodzącego Słońca\'

19.10.2017

Japonia to kraj, który jawi się nam jako niezwykła kraina tysięcy wysp. Dzieci dowiedziały się z czego są zrobione japońskie domy i wieżowce?, jak wyglądają japońskie skarpetki? Czy ninja jest wojownikiem? Jak to się stało,...

• Październik- Dzień Ziemniaka

13.10.2017

Wybraliśmy się do Krainy Pieczonego Ziemniaka, gdzie czekały na nas zabawy ruchowe, zagadki, konkursy i wszystko to na świeżym powietrzu. Wysłuchaliśmy też ziemniaczkowej bajeczki. Wymienialiśmy potrawy jakie można zrobić z...

• Październik-Światowy Dzień Zwierząt

04.10.2017

Wszyscy dobrze wiemy, że o zwierzątka należy dbać, podczas światowego dnia zwierząt, nauczyliśmy się w jaki sposób obchodzić się z naszymi pupilkami. Co lubią zwierzęta, a czego nie. Poznaliśmy różne gatunki zwierząt,...

• Wrzesień- Bal jesieni

19.09.2017

Nowa pora roku oficjalnie powitana. Dzieci w przepięknie przygotowanych strojach bawiły się przy jesiennych piosenkach, odbyły się również konkursy, zagadki, zabawy z chustą animacyjną. Zorganizowaliśmy też pokaz jesiennej mody.

• Wrzesień- Dzień jabłka

11.09.2017

Już we wrześniu rozpoczynamy cykl zajęć o zdrowym odżywianiu. Zachęcamy do jedzenia owoców i warzyw. Bohaterem pierwszych zajęć było jabłko. Tańczyliśmy do piosenki o jabłuszkach, rozwiązywaliśmy owocowe zagadki....

• Wrzesień-Warsztaty podróżnicze Czerwona Wyspa Madagaskar

05.09.2017

Czy na Madagaskarze żyją pingwiny i zebry? Jak rośnie ryż, wanilia, cynamon, goździki? Co jedzą lemury? Dlaczego kameleon zmienia kolor? Jak wygląda wioska w buszu? Na te i wiele innych pytań odpowiedział nam nasz Podróżnik,...

• Sierpień w Krasnalkowie

01.08.2017

W tym miesiący przeniesiemy się do krainy bajek i baśni. Zbudujemy zamek, stworzymy zbroje, nauczymy się piosenek rycerskich. Odbędzie się pierwszy przegląd teatralny- każda grupa wystawi swoją bajkę. No koniec odwiedzimy Zamek...

• Lipiec w Krasnalkowie

01.07.2017

Pierwszy miesiąc wakacji to poszukiwania ciekawej fauny i flory. Dzieci będą zwiedzały okoliczne parki, będzie wycieczka rowerowa do lasu. Zrobimy zielniki, nauczymy się czego nie wolno zbierać- jakie rośliny są chronione a jakie...

• Czerwiec- Magiczne Ogrody

23.06.2017

Gdy dzieci szkolne żegnają szkołę, my całym przedszkolem wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę. Magiczne Ogrody są pierwszym w Polsce rodzinnym parkiem tematycznym, stworzonym w oparciu o oryginalną baśniową historię. Wśród...

• Czerwiec- zakończenie roku przedszkolnego

22.06.2017

Dopiero rok przedszkolny się zaczął a tu już wakacje. Dzisiaj pożegnaliśmy zerówkę. Wszystkim absolwentom życzymy samych sukcesów

• Czerwiec- DZIEŃ RODZINY

16.06.2017

Jak co roku wspólnie świętowaliśmy przez cały tydzień. Były piękne przedstawienia, wspólne zabawy, konkursy,dużo śmiechu i łez wzruszenia. Wszystkim bardzo dziękujemy

• Czerwiec- fizyka dla smyka

08.06.2017

Dzisiejszy temat zajęć to dżwięk. Dzieci poprzez eksperymenty starały się lepiej poznać otaczający je świat.

• Czerwiec- warsztaty kulinarne

02.06.2017

Do Krasnalkowa zawitał wspaniały gość- Pan Rafał, który jest kucharzem. Dzieci dowiedziały się jak robić pyszne zdrowe kanapki i co można jeść a czego należy unikać, żeby być dużym i zdrowym

• Czerwiec- Wycieczka do 1 Bazy Lotnictwa

01.06.2017

Podczas wycieczki dzieci mogły zobaczyć helikoptery rządowe, odwiedziliśmy również wojskową straż pożarną. Odwiedziliśmy Salę Tradycji, w której mogliśmy zobaczyć wiele pamiątek i dokumentów historycznych.

• Maj- przedstawienie pt Ratujmy las

22.05.2017

Aktorzy teatru Gargulec przyjechali do nas z przepiękną bajką. Spektakl rozpoczął się uwerturą baletową motyli. Głowną postacią był Pan Biedronka, który starał się ocalić las przed zagładą.

• Maj- dzień pomidora

18.05.2017

W Krasnalkowie znowu czerwono- buzie uśmiechnięte gdyż mamy niesamowitewgo gościa: Pana Pomidora. Wszyscy oprócz zabaw, tańców i konkursów mogli spróbować wycisnąc sok z pomidora, zrobić pyszną sałatkę,...

• Maj- warsztaty archeologiczne

16.05.2017

Dzisiaj dzieci uczestniczyły w warsztatach pt co jadł Faraon- Śniadanie. Z władcą starożytnego Egiptu. Dziś dzieci przeniosły się do Egiptu. Do pięknych i obszernych komnat, do zaskakującej przyrody, do świata niewyobrażalnie...

• Maj- kucyki w przedszkolu

15.05.2017

To już nasza przedszkolna tradycja- co roku mamy okazję poznać cudowny świat kucyków, dowiedzieć się co koniki lubią, jak wygląda ich dzień, i oczywiście każdy chętny może spróbować swoich sił w jeżdzie konnej.

• Maj- dzień strażaka

09.05.2017

Dziś w przedszkolu obchodziliśmy dzień Strażaka. Wysłuchaliśmy listu od Ogniomistrza  i wziąliśmy udział w pasowaniu na strażaka. Uczestniczyliśmy w prawdziwej strazackiej rozgrzewce, nauczylismy się jak dobrze...

• Maj- bezpieczne przedszkole

04.05.2017

Przedszkolaki w tym miesiącu uczestniczą w programie : bezpieczne przedszkole- uczą się jak przechodzić przez ulicę, jak udzielać pierwszej pomocy,jaki jest numer alarmowy, jakie zabawy są bezpieczne a jakich należy unikać

• Kwiecień- teatr Maska z przedstawieniem pt Księga Baśni

25.04.2017

W przedstawieniu Magiczna Księga przeniosła dzieci w świat znanych im bajek. Głównym bohaterem od którego zaczęła się nasza teatralna przygoda jest dzielny Jędrek, który wyrusza na ratunek królewnie porwanej...

• Kwiecień- Dzień Ziemi

24.04.2017

Z okazji święta naszej planety grupa Krasnali przygotowała przepiękne przedstawienie. Dzieci dowiedziały jak dbać o Ziemię, jak wyglądają cuda świata, jaka rzeka jest najgłębsza i góra najwyższa. Popołudniu dzieci...

• Kwiecień- dzień szczypiorku

21.04.2017

Celem dzisiejszego dnia było zachęcenie dzieci do próbowania warzyw a wszczególnosci szczypiorku.Sami robiliśmy twarożek ze szczypiorkiem który dzieci hodowały w doniczkach. Dzieci chętnie brały udział w zabawach...

• Kwiecień- warsztaty: zwierzęta w starożytnym Egipcie

20.04.2017

Dzieci w oparciu o prawdziwe starożytne malowidła i rzeźby  udały się na wyprawę do Starożytnego Egiptu, gdzie na wsich  ludzie hodowali kaczki, gęsi i gołębie. W polu pomagały im niezwykłe krowy z wielkimi rogami, a dzieci...

• Kwiecień-Warsztaty wielkanocne

13.04.2017

Przez cały tydzień dzieci przygotowywały piękne ozdoby wielkanocne. Ostatniego dnia do grup dołączyli rodzice i dziadkowie- bardzo wszystkim dziękujemy i życzymy Wesołych świąt

• Kwiecień- króliczki w przedszkolu

10.04.2017

W przedszkolu gościliśmy króliki. Dzieci dowiedziały się jak należy opiekować się zwierzakami, jakie są ich ulubione przysmaki oraz jak można się z nimi bawić. Przedszkolaki chętnie, ale zarazem delikatnie głaskały i...

• Marzec- dzień wody

29.03.2017

Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie  poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi,...

• Marzec- przedstawienie \' Królewna Śnieżka\'

27.03.2017

Dzis po raz kolejny odwiedzili nas aktorzy teatru Urwis z interaktywnym przedstawieniem. Dzieci oprócz ogladania przedstawienia mogły brać w nim czynny udział. Teatr Urwis wykorzystywał własną muzyke oraz ciekawe efekty dźwiękowe,...

• Marzec- wycieczka do teatru Kamienica

21.03.2017

W ramach edukacji teatralnej przedszkolaki wybrały się dzisiaj do teatru Kamienica na spotkanie z Domisiami. Wesołe i kolorowe Domisie, świetnie znane wszystkim maluchom, postanowiły przekonać się czym jest teatr i zorganizować...

• Marzec-bal wiosny

20.03.2017

W Krasnalkowie odbył się długo oczekiwany Bal Wiosny. Tego dnia dzieci przybyły do przedszkola ubrane w piękne, wiosenne przebrania : był motylek, bocian, ogrodnik, kwiatuszek, pszczółka i biedronka. Na przedszkolaków...

• Marzec- warsztaty archeologiczne

16.03.2017

"Jak człowiek i zwierzęta stali się przyjaciółmi" taki był dzisiejszy temat warsztatównarcheologicznych, które poprowadziła pani Katarzyna Braulińska- główna koordynatorka Warsaw Mummy Project, zooarcheolog,...

• Marzec- dzień cebuli

10.03.2017

Na początku "zapoznaliśmy się" z cebulą i jej właściwościami zdrowotnymi, następnie  posadziliśmy małe cebulki i już czekamy na pyszny szczypiorek : -) W czasie pracy przy stolikach ułożyliśmy cebulowe puzzle,tańczyliśmy też...

• Luty- wizyta teatrzyku Gargulec

27.02.2017

Aktorzy teatru Gargulec odwiedzili przedszkole z przedstawieniem pt Dwa Piingwinki- PInk i Punk. To pouczajaca bajka o bezpiecznym zachowaniu się w zimie a także o patrzeniu na drugiego człowieka z miłością.

• Luty- tłusty czwartek

23.02.2017

MMMM to nasz ulubiony dzień przedszkolny. Przedszkolaki dowiedziały się jak powstaje pączek ( od zmielenia ziaren na mąkę do posypania cukrem pudrem). Nie zabrakło zabaw ruchowych ze znikającymi pączkami i zabaw gimnastycznych. Dzieci...

• Luty- wycieczka do teatru Guliwer

21.02.2017

Przedszkolaki ogladały dziś w teatrze Guliwer przedstawienie pt Obcy w lesie. Jest to niezwykle mądra i pouczająca historia dla dzieci ale nie tylko...Bo któż z nas nie jest czasem "obcym", który jest nowy albo "rudym",...

dowiedz się więcej

• Luty- obchodzimy międzynarodowy dzien listonosza

16.02.2017

Dzis dzieci dowiedziały sie na czym polega praca listonosza oraz jaka drogę pokonuje list. W zabawach segregowały listy,  i wrzucały je do odpowiednich skrzynek. Odbył się wielki bieg listonoszy.Wiedzę dieci sprawdziły w pocztowym...

• Luty- zabawa walentynkowa

14.02.2017

W tym dniu bawiliśmy się w sali gimnastycznej w specjalnie na tę okazję przygotowanej dekoracji.Wszyscy mieliśmy czerwone ubranka i opaski z serduszkami na głowach. Serduszka były wszędzie na dekoracjach,na podłodze - Kto zbierze...

• Luty- dzień cytryny

10.02.2017

Dzisiaj nasz kolejny owocowy dzień- w Krasnalkowie panowała dziś cytryna i kolor żółty. Dzień był podzielony na dwie części: edukacyjną- gdzie poszerzaliśmy wiedzę o cytrusach i sportową- pełną  zabaw ruchowychprzy...

• Luty-Baśnie staroegipskie- warsztaty archeologiczne

06.02.2017

Na dzisiejszych warsztatach dzieci wysłuchały starej egipskiej bajki ilustrowanej najprawdziwszymi hieroglifami. Była to opowieść o egipskim księciu i sprytnych egipskich bogach. Niestety ostatnia kartka bajki zaginęła i dzieci musiały...

• Luty- wielki bal karnawałowy

03.02.2017

Naszą zabawę poprowadził prawdziwy klaun i księżniczka. Dzieci tańczyły w pociągach, wężach i parach przy skocznych hitach. Na koniec zrobiliśmy karnawałową sesję zdjęciową, żeby utrwalić piękne stroje

• Luty- dzień Kubusia Puchatka

01.02.2017

Dzisiaj obchodziliśmy święto Kubusia Puchatka, chociaż Międzynarodowy Dzień Kubusia przypada 18 stycznia- wtedy narodził się jego twórca. Dzieci dowiedziały się kto mieszka w Stumilowym Lesie, kim jest Krzyś i jak powstała ta...

• Styczeń- przedstawienie pt Przyjaźń to skarb

31.01.2017

Jak co miesiąc odwiedzili nas dzisiaj aktorzy z pięknym przedstawieniem. Dzieci dowiedziały się ,że prawdziwym skarbem w życiu jest przyjaźń, z którą wiąże się też wzajemne przebaczanie za popełnione błędy i doznane...

• Styczeń- DZIEŃ BABCI I DZIADKA

21.01.2017

Zimno, mroźno, ale w serduszkach przedszkolaków gorąco, a  powodem takiej atmosfery jest  obchodzony  w przedszkolu Dzień Babci i Dziadka.Mimo niskiej temperatury jest to jednak najcieplejszy dzień w roku, który...

• Styczeń- wycieczka do pizzerii Dominium

16.01.2017

Nasze przedszkolaki odwiedziły dzisiaj pizzerię. Dowiedziały się, jak nazywa się czapka Pizzera, gdzie przyrządzono pierwszą pizzę i poznały historię księżniczki Margherity. Obejrzały w jaki sposób...

• Styczeń- dzień banana

13.01.2017

Banan jest zdrowy, banan ma śliczny, żółciutki kolor, a swoim kształtem przypomina uśmiech. I właśnie dlatego nasz przedszkolny dzień banana był taki wyjątkowy. Od samego rana nasze przedszkole stało się wielką...